יום שישי, 24 בספטמבר 2010

מיקי שחם על: תאי גזע יוכלו לעזור בריפוי פגיעות בסחוס


מיקי שחם על: תאי גזע יוכלו לעזור בריפוי פגיעות בסחוס

לפי מיקי שחם, "בנק החיים", כמו שיודע כל מי שנפגע אי פעם בברך או במרפק, שחזור יכול להיות תהליך ארוך וכואב. סחוס הינה רקמה שהריפוי שלה איטי במיוחד, עד עכשיו, אם הרקמה הייתה חסרה או פגומה היא הייתה בלתי ניתנת להחלפה.

חוקרים מקווים כי תאי גזע מדם טבורי עשויים לספק את המחליפים לרקמות. החוקרים הביורפואיים – פרופ' דין בטס ותומס קוך מקווים להשתמש בתאי גזע בכדי לשפר את ריפוי הסחוס אחרי פציעות במפרקים.

לפי מיקי שחם, מבעלי בנק החיים, רוב המחקר של הקבוצה מתמקד בשכלול הטכניקה לבידוד, הרחבה והבדלה של תאי גזע בוגרים. הם משתמשים בדם מחבל הטבור של המטופל בניסוי כמקור לתאי גזע. קבלת דגימות דם טבורי הינו הליך לא פולשני והרבה יותר קל להשיגו מאשר תאי גזע עובריים.

קוך אמר כי יש ראיות לכך שתאי גזע מדם טבורי הם "צעירים" יותר מאשר תאי גזע ממוח העצם, מה שאומר שהם מסוגלים לבצע יותר חלוקות, ויצירת מגוון רחב יותר של סוגי רקמות.

מיקי שחם מעדכן, כי לתאי גזע צעירים ישנה נטייה לפחות דחייה כאשר נעשה בהם שימוש לריפוי הסחוס בגוף אחר. בטס אומר כי קשה לשחזר את המבנה התלת ממדי של סחוס וחיבורו לעצם הבסיסית.

למרות זאת, היו תוצאות מעודדות באמצעות שתלים מחתיכות של עצם וסחוס המורכבים לאתר של הפציעה. הוא מקווה כי מחקר נוסף יגלה יותר דרכים לשחזור רקמות גם באתר הפציעה, או ע"י הרכבה בניתוח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה