יום ראשון, 28 באוגוסט 2016

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם-טבורי ורפואה רגנרטיבית: האם ייצור יצור חי יכול להתבצע באמצעות תאי גזע בלבד?

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם-טבורי ורפואה רגנרטיבית: האם ייצור יצור חי יכול להתבצע באמצעות תאי גזע בלבד?
תאי גזע הם תאים מיוחדים בגוף שיכולים להשתכפל ללא הגבלת זמן. הם יכולים גם להבחין, כלומר הם יכולים להיות כל סוג תא בגוף.
עודכן על ידי מיקי שחם כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים ואסתטיים.
יצירת יצור חי דורשת לא רק את התאים, אלא גם את הסביבה המאפשרת לפיתוח מלא לקרות. זה דורש רחם, מקום שבו האורגניזם יכול להתפתח. זה לא קורה מחוץ לגוף.
מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף ל תאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד.
ישנם היבטים של פיתוח שנוכל ליצור מחדש מחוץ לגוף, אבל לא לגרום ליצירת אורגניזם. התוצאה היא יצירה של כמה סוגי רקמות או סוג תא מסוים.
דוגמא טובה לכך היא שבב רקמות שמדעני פרויקט UW-Madison עובדים עליו. אנחנו מנסים ליצור מיני מוח. הם קטנים מאוד, בערך בגודל של ראש סיכה במקרים רבים. הם מסתדרים לתוך רקמות דומות של המוח האנושי – שבבי מוח.
אלה אינם מוחות אנושיים מלאים, אבל יש להם תכונות דומות. חלק מהמחקר הראשון שנעשה הוא קביעת השפעת כימיקלים על המוח האנושי המתפתח.
מיקי שחם – ימשיך לעדכן את הקורא הישראלי בחידושים ותגליות תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם.
המוח נחשף לרעלים פוטנציאליים - מדענים יכולים לנבא באמצעות הפיתוח למשל, אם כימיקל יהיה רעיל או לא רעיל למוח האנושי מתפתח.
שימושים חשובים אחרים של שבבי רקמות מחוץ לטוקסיקולוגיה, הם מודלי מחלה וגילוי סמים.
בתאים שנלקחו מחולים שיש להם הפרעות התפתחותיות או ניווניות, שבב המוח יכול לשמש כדי להבין טוב יותר כיצד מחלות אלו מתפתחות וכיצד מחלות אלו בצורה הטובה ביותר צריכות להיות מטופלות.
מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.
מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה