יום ראשון, 7 באוגוסט 2016

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם-טבורי ורפואה רגנרטיבית: כיצד לזהות ולשמר את איכות תאי גזע אנושיים.

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם-טבורי ורפואה רגנרטיבית: כיצד לזהות ולשמר את איכות תאי גזע אנושיים.
תאי גזע אנושיים המסוגלים להפוך לכל סוג של תא בגוף הופקו בעבר בקושי רב. מדענים ממכון מקס Delbrück המרכז לרפואה מולקולרית (MDC) ואגודת הלמהולץ הציגו פרטים של שיטה לזהות תאים פלוריפוטנטיים בתוך תרבית תאים ולשמר אותם במעבדה.
"עם ההנחיות שלנו, אפשרי עבור חוקרים מכל רחבי העולם להשיג תאי גזע נחשקים אלה ואולי לפתח טיפולים חלוציים איתם," אומר המחבר הראשי של המחקר, סוזנה איטצוואק עם קבוצתה ב MDC בברלין עם עמיתים מאוניברסיטת באת 'בבריטניה והמכון פול ארליך בלאנגן, גרמניה.
עודכן על ידי מיקי שחם כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים ואסתטיים.
מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף ל תאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד.
החוקרים הציגו את פרטי ההליך בכתב העת המדעי Nature.
מדענים מקווים להשתמש בתאי גזע פלוריפוטנטיים, שממנו תיאורטית ניתן לגדל כל סוג של רקמה, כדי לרפא מגוון מחלות ביום מן הימים.
מיקי שחם – ימשיך לעדכן את הקורא הישראלי בחידושים ותגליות תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם.
בניגוד, למשל, לאלה של עכברים, תאי גזע אנושיים מעוברים במעבדה מאבדים במהירות את מצבם המקורי: "תאי גזע נאיביים בדרך כלל מפצים פחות מחמישה אחוזים של תרבית תאים," מסבירה איטצוואק. היא ועמיתיה לכן פיתחו טריק לבודד תאים כאלה ולשמור אותם פלוריפוטנטיים למשך זמן ארוך יותר.
החוקרים כבר הציגו עקרונות מתודולוגיים שלהם בסוף 2014 בכתב העת המדעי Nature ובאותו זמן, הם איתרו רצף בשם HERVH, אשר הם קישרו לחלבון פלורסנט, החוקרים הצליחו לשמור HERVH במצב פעיל ובמקביל לזהות את התאים כי שנשמרו פלוריפוטנטיים.
איטצוואק מציינת כי שיטה זו מתאימה לא רק לתאי גזע עובריים, אלא גם עבור תאי גזע מושרים. תאי iPS אלה נחשבים חלופה ניטראלית מבחינה אתית לתאים העובריים, הם נעורים מלאכותיים מתאים בוגרים שנלקחו מבוגרים.
מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה