יום שישי, 16 במאי 2014

מיקי שחם מביא חידושי ומחקרי תאי גזע: טיפול חדש לאי ספיקת לב

מיקי שחם מביא חידושי ומחקרי תאי גזע: טיפול חדש לאי ספיקת לב
מומחים למחלות לב וכלי דם במכון הלב פפין בפלורידה וד"ר קירן ג פאטל ממכון המחקר באוניברסיטת דרום פלורידה הכריזו על גיוס מטופלים ראשון לניסוי קליני לבדיקת טיפול באי ספיקת לב לאחר פציעה איסכמית. הטיפול הוא רגנרציה של רקמות הלב על ידי עידוד הגוף לשחרר תאי גזע נוספים לאתר פציעה.
ד"ר צ'רלס למברט, מנהל רפואי של מכון הלב פלורידה פפין וד"ר לזלי מילר, מנהל מכון הלב USF מובילים את הדרך לקראת ניסוי מבוקר על פני 10 אתרים ברחבי ארצות הברית.
בנוסף נמסר על ידי מיקי שחם גם כי אי ספיקת לב (HF) יכולה להתרחש כאשר שרירי הלב כשלו, ואינם יכולים לשאוב די דם. הפגיעה נגרמת בדרך כלל מזרימת דם לקויה ללב הנובעת ממחלות לב וכלי דם, כולל התקפי לב.
ראיות מדעיות רבות שהתפתחו בעשור האחרון מראות את הפוטנציאל הטיפולי הגבוה של הרפואה הרגנרטיבית למען מחלות רבות. אי ספיקת לב היא הסיבה המובילה של מוות, נכות, אשפוז.
הוסבר על ידי מיקי שחם, כי זה למעלה משני עשורים, דם טבורי מהווה את המקור המועדף בטיפולי מערכת הדם ורפואת חידוש האיברים /ריפוי תאי, שכן תאי גזע מדם טבורי ראשוניים יותר מתאי מוח עצם ואינם נושאים עדיין את המערכת החיסונית (מתפתחת רק חצי שנה לאחר מכן). עשרות רבות של מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרות באלפי ניסויים קליניים רשמיים בשלבים השונים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. בשל היות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים השונים של כ 250 סוגי תאי הגוף, הם משרתים גם את השתלות רפואת חידוש האיברים דוגמת הטיפול באוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, פרקינסון, פגיעות נוירולוגיות, ראיה, שמיעה, לב, סוכרת וכיוב'.
ד"ר צ'רלס למברט מבצע את הטיפול הגנטי על ידי הזרקה ישירה לתוך הלב באמצעות מערכת לניסויים קליניים במעבדות צנתור במכון הלב בבית החולים פפין פלורידה.
"אנו פועלים לפיתוח פריצת דרך טיפולית", ד"ר למברט אמר. "לתאי גזע יש יכולת ייחודית להפוך לסוגים של תאים שונים, ובכך לשרת רקמות רבות כמערכת תיקון פנימית. המחקר הזה הוא ייחודי בכך שהוא משתמש בריפוי גנטי כדי להפעיל את התהליך שמוביל להתחדשות התאים. "
עורכי האתר מעדכנים כי מיקי שחם – המומחה לתאי גזע, שימור דם טבורי ובנקי דם טבורי, ימשיך לעדכן את גולשי האתר בחידושי תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים /רפואה התחדשותית /רפואה מחדשת /רפואה רגנרטיבית /Regenerative Medicine /Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי- בפרט.
למכון הלב פפין יש היסטוריה של חקר תאי גזע, לב וכלי דם, כמו גם ניסויים בתא. באופן מקומי, היישום של אי ספיקת לב HF הוא הראשון של הרפואה הרגנרטיבית.
"זהו תחילתו של עידן טיפולי חדש בלב וכלי דם," אמר ד"ר לזלי מילר, החוקר הראשי. "טיפולים ממוקדים בגן ובתא המועבר ישירות לתוך הלב כהבטחה לסיוע לחידוש רקמות, להפחתת הפגיעה ולשחזור תפקוד הלב. העבודה עם השותפים שלנו, תאפשר למצוא דרכים חדשות כדי לאבחן ולטפל בחולים, עם המטרה של צמצום ובסופו של דבר רתימת ההשפעה הכללית על הטיפול במחלות לב. "
מוקדם יותר השנה דווחו תוצאות של שלב המחקר בחולי אי ספיקת לב איסכמי Class III . החולים במחקר שקיבלו את התרופה הראו שיפורים משמעותיים ברמות פעילות גופנית ב 12 החודשים לאחר הטיפול.
עם כל יתרונות תאי הגזע מדם טבורי בהשוואה למקורות האחרים, לא הכל טוב, שכן הבעיה של התחום מציל החיים הזה היא ביעילות האיסוף הנמוכה של הדם הטבורי, המביא למספר מוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאימים להשתלה בעיקר לילדים ולא למבוגרים שהם רוב החולים והממשיכים להידרש לתרומות תאים פחותים ביכולותיהם של תורמים. המצב נמצא בשינוי בימים אלה, מיקי שחם פיתח את שתי טכנולוגיות ומכשירי הסיטוג'ן- הטכנולוגיות הראשונות בעולם באמצעותן ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (ב- 33% וב- 81%, בהתאם למכשיר) שיכול לשרת גם:
·  השתלות במבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.
·  סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות במצטבר מספר תאים גבוה.
·  טיפול במגוון מחלות שונות במהלך החיים.

עפ"י מיקי שחם, בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק דם טבורי "דם טבורי", בלבד ובקרוב מתחיל שיווקה גם בעולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה