יום רביעי, 23 באוקטובר 2013

דיווח מיקי שחם: טיפול תאי גזע במקסיקו – מטופל פרקינסון הולך שוב!

דיווח מיקי שחם: טיפול תאי גזע במקסיקו – מטופל פרקינסון הולך שוב!
במשך שלושת השנים האחרונות, וולטר ווייט בן ה-78, גולה שחי באנטיגווה גואטמאלה, איבד באופן קבוע את יכולתו ללכת כתוצאה ממחלת הפרקינסון. ביולי 2008, ווייט עבר טיפול תאי גזע במרפאת IIB בפורטו וולארטה, מקסיקו. "הייתי בדרך לכיסא גלגלים כאשר הגעתי למקסיקו", אמר ווייט. "על מנת ללכת היה לי מקל הליכה ביד אחת ואדם בשנייה".
ווייט קישר ואמר שאביו, שסבל ממחלת הפרקינסון, היה בכיסא גלגלים למשך כמה שנים לפני שנפטר, "ולא רציתי שזה יקרה לי אז ניסיתי טיפול תאי גזע. זה היה די מפחיד", הוא מודה. על פי ווייט, טיפול תאי הגזע הורכב מלקחת מח עצם מרגליו למשך חמישה ימים ולאחר מכן להזריק מחדש מח בחזרה לגופו. "הם אף פעם לא השתמשו בסכין", אמר ווייט, "הם השתמשו במחטים וקיבלתי הרדמה מקומית בשני הפעמים. אף פעם לא הרגשתי דבר". "הם שמרו אותי בטיפול נמרץ למשך יום ולילה ליתר ביטחון", אמר ווייט, "כל הטיפול לקח בערך שבועיים." ווייט אמר שד"ר ראול מורלס הסביר באופן מעמיק הכול לגבי הפרוצדורה לו ולאשתו. "לד"ר מוראלס היה צוות של ארבעה או חמישה רופאים, והם בדקו אותי לפני כן מכף רגל ועד ראש, כולל את הלב שלי", אמר ווייט.
נמסר על ידי מיקי שחם, כי זה שנים, דם טבורי מהווה את המקור היישומי המועדף, שכן תאי גזע מדם טבורי ראשוניים יותר – אינם נושאים עדיין מערכת חיסונית. עשרות מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרים ומצויים בניסויים קליניים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. בשל היות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות רפואת חידוש איברים דוגמת הטיפול באוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, פרקינסון, פגיעות נוירולוגיות, ראיה, שמיעה, לב, סוכרת וכיוב'.
לפי מיקי שחם בנק דם טבורי "בנק החיים",מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים. לאחר שבועיים של טיפול תאי גזע, עצמות הרגליים של ווייט היו חזקות מספיק כדי ללכת בכוחות עצמו. "עכשיו אני יכול ללכת בלי עזרה ובלי מקל," אמר ווייט. העלות הייתה 23,500 אלף דולר.
הובטח כי מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, שימור דם טבורי ובנק דם טבורי, מבעלי החברות האחיות "דם טבורי" וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.
מיקי שחם, בנק דם טבורי "בנק החיים", פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע טבוריים גבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם: • השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום • סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה • טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק החיים, בלבד.
עד כה, עם כל הטוב יותר שבפן היישומי של תאי הגזע מדם טבורי בהשוואה למקורות האחרים,  ה ב ע י ה  של התחום היא ביעילות האיסוף הנמוכה של דם טבורי והמצב מצוי בשינוי בימים אלה,  מיקי שחם הוא שפיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:
·  השתלות במבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.
·  סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות במצטבר מספר תאים גבוה.
·  טיפול במגוון מחלות שונות במהלך החיים.

לפי מיקי שחם, בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק דם טבורי "דם טבורי", בלבד ובקרוב מתחיל שיווקה גם בעולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה