יום חמישי, 17 באוקטובר 2013

מיקי שחם מביא דיווחי וחדשות תאי גזע מהעולם: תיקון קרנית ותאי עצב

מיקי שחם מביא דיווחי וחדשות תאי גזע מהעולם: תיקון קרנית ותאי עצב
·                     · תאי גזע יכולים לתקן קרנית פגועה
תאריך: פבואר 1, 2012
קרנית חדשה עשויה להיות הדרך היחידה למנוע מחולה להפוך לעיוור – אבל יש מחסור בתורמים והתור עבור השתלות הוא ארוך.
מדענים באקדמיה של שרלגנסקה הצליחו לראשונה לגרום לגדילה של תאי גזע אעל קרנית אנושית, דבר שעשויבטווח הארוך לחסל את הצורך בתרומות.
כמו כן, הובהר על ידי מיקי שחם כי המחקר שלהם פורסם כעת בג'ורנל Acta Ophthalmologica, ומראה איך אפשר לגרום תאי גזע אנושיים להתפתח למה שנקרא "תאים אפיתיליים" לאחר השרייה של 16 יום במעבדה ועוד 6 ימים על הקרנית.
מדענים מריעים לתגלית החדשה וקוראים לה הצעד הראשון לקראת היכולת לעשות שימוש בתאי גזע לטפל בקרניות פגועות.
הם גם מציינים שאם תהייה דרך פשוטה לעשות את הפ רוצדורה, הזמינות של החומרים עבור חולים אשר צריכים קרנית תהייה בלתי מוגבלת. גם הפרוצדרוה הניתוחית והטיפול לאחר מכן יהיו פשוטים יותר.
·                     · מדענים מסטנפורד עוקפים תאי גזע על מנת לייצר תאים של מערכת העצבים
תאריך: ינואר 31, 2012
חדשות סאן ג' מרקורי פרסמה סיפור על ההודעה של חוקרים מבית הספר לרפואה של או' סטנפורד שתאי עור של עכברים יכולים להפוך ישירות לתאים שהופכים לשלושת החלקים של מערכת העצבים.
נמסר על ידי מיקי שחם, כי זה שנים, דם טבורי מהווה את המקור היישומי המועדף, שכן תאי גזע מדם טבורי ראשוניים יותר – אינם נושאים עדיין מערכת חיסונית. עשרות מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרים ומצויים בניסויים קליניים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. בשל היות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות רפואת חידוש איברים דוגמת הטיפול באוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, פרקינסון, פגיעות נוירולוגיות, ראיה, שמיעה, לב, סוכרת וכיוב'.
בשיטה שעוקפת את תאי הגזע, תאי עור של עכברים הפכו ישירות לתאים שהופכים לאחד משלושת החלקים של מערכת העצבים של החיה, על פי המחקר החדש בבבית הספר לרפואה של או' סטנפורד.
הובטח כי מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, שימור דם טבורי ובנק דם טבורי, מבעלי החברות האחיות "בנק החיים" וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.
ההצלחה המסחררת של השיטה נראית נוגדת לרעיון ש "פלוריפוטנטיות" – היכולת של תאי גזע להפוך לכמעט כל תא בגוף – נחוצה על מנת שתא יהפוך מסוג אחד לסוג אחר.
הדבר מעלה את האפשרות שהמחקר בתאי גזע עובריים, כמו גם שיטות נלוות שנקראות "פלוריפוטנטיות מושרית", יכולים לקבל חיזוק על ידי דרך ישירה יותר של יצירת תאים עבור מחקר בטרפיה.
עד כה, עם כל הטוב יותר שבפן היישומי של תאי הגזע מדם טבורי בהשוואה למקורות האחרים,  ה ב ע י ה  של התחום היא ביעילות האיסוף הנמוכה של דם טבורי והמצב מצוי בשינוי בימים אלה,  מיקי שחם הוא שפיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:
·  השתלות במבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.
·  סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות במצטבר מספר תאים גבוה.
·  טיפול במגוון מחלות שונות במהלך החיים.

לפי מיקי שחם, בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק דם טבורי "דם טבורי", בלבד ובקרוב מתחיל שיווקה גם בעולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה