יום ראשון, 1 בדצמבר 2013

מיקי שחם מביא דיווח: טיפול בעזרת תאי גזע לאטרופיה רב-מערכתית (MSA)

מיקי שחם מביא דיווח: טיפול בעזרת תאי גזע לאטרופיה רב-מערכתית (MSA)
חוקרים חקרו את ההשפעות הקליניות והרדיולוגיות ארוכות הטווח של תאי גזע מזנכימיים על מטופלים עם אטרופיה רב-מערכתית. השיפור בליקויים נוירולוגיים היה גדול יותר משמעותית מאשר אצל מטופלי בקרה. לא היו השפעות שליליות משמעותיות המקושרות לטיפול עם תאי גזע מזנכימיים.
לפי מיקי שחם, אטרופיה רב-מערכתית (MSA) היא מחלה נוירו-ניוונית. היא מכילה תסמינים שמשפיעים על לחץ הדם, תנועה ופונקציות גופניות אחרות; לכן השם "אטרופיה רב-מערכתית". שלושה מצבים, תסמונת שי-דרגר, ניוון סטריאטוניגראלי, ואטרופיה אוליבופונטוצרבלארית, נחשבו במקור כמחלות נפרדות, אך כעת כולן נחשבות כצורות של MSA.
אטרופיה רב-מערכתית (MSA) היא הפרעה נוירו-ניוונית פרוגרסיבית אשר מתאפיינת על ידי תסמינים של כשל מערכת עצבים אוטונומית כמו התעלפות ובעיות בשליטה בשלפוחית, יחד עם תסמינים של שליטה מוטורית כמו רעד, נוקשות, ואובדן תיאום שרירים. ה-MSA משפיעה גם על גברים וגם על נשים, בעיקר בשנות החמישים שלהם.
כרגע אין טיפולים שיעזרו לעכב את ההתקדמות של נוירו-ניוון במוח. ישנם, עם זאת, טיפולים שיעזור לאנשים להתמודד עם כמה מהתסמינים.
לפי מיקי שחם, הטיפול המדובר בתאי גזע, הוא אחד מעשרות מחלות וטיפולים הנחקרים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.
במחקר אחד, חוקרים צפו בהשפעות הקליניות והרדיולוגיות ארוכות הטווח של תאי גזע מזנכימיים על מטופלים עם MSA. השיפור בליקויים הנוירולוגיים היה גדול יותר משמעותית מאשר אצל מטופלי בקרה. סריקות PET סדרתיות שבוצעו על תת-קבוצות הראו שמטבוליזם גלוקוז מוחי בסריקות המעקב של מטופלים שטופלו עם תאי גזע מזנכימיים היה גדול יותר משמעותית בחומר הלבן של המוח הקטן והקדמי, בעוד שמטבוליזם גלוקוז מוחי בסריקות המעקב של קבוצת הבקרה פחת משמעותית בשני אזורים אלו. לא היו השפעות שליליות משמעותיות שקשורות לטיפול MSC.
מיקי שחם פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:
·  השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.
·  סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.
·  טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.
בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק החיים, בלבד.

מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה