יום רביעי, 13 בינואר 2016

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם טבורי: להפוך תאים סרטניים לידידים

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם טבורי: להפוך תאים סרטניים לידידים
חוקרים מדווחים איך גילו שאפשר לתכנת מחדש תאי דם לבנים סרטניים להבשיל לתאים חיסוניים תקינים.
לוקמיה תא B המבשר לימפובלסטיות חריפה (ALL-B) היא סרטן אגרסיבי המשפיע על סוג של תא דם לבן.
נמסר לנו על ידי מיקי שחם כי במחקרם, החוקרים מראים כיצד הם תכנתו מחדש תאים סרטניים מB- להפוך לתאים דומים לתאי מערכת חיסון רגילים נקראים מקרופאגים – בעלי יכולת לבלוע חיידקים.
יתר על כן, הצוות הראה כי התאים שתוכנתו מחדש לא גורמים למחלה בעכברים עם מערכת חיסונית מוחלשת. הם גם הראו שאפשר לתכנת מחדש תאים אצל כל החולים, דבר המצביע שהשיטה מציעה מסלול לחקירת טיפולים.
המחבר הבכיר פרופ' ראווי מאג’טי מאוניברסיטת סטנפורד, אומר שהם עשו את הגילוי לאחר איסוף תאי סרטן דם מחולה ובמעבדה ניסו לשמור על התאים חיים בתרבוית.
כשהם המשיכו בניסיונותיהם, הצוות הבחין שחלק מהתאים הסרטניים בתרבות עבר שינוי פיזי. הם ציינו כי הצורה והגודל של התאים השתנו והם החלו להידמות למקרופאגים - פשוטו כמשמעו תאי נבלות "אכלן גדול" של המערכת החיסונית שזולל חומרי פסולת ופתוגנים לא רצויים כמו חיידקים.
הצוות אומר שיש סיבה להאמין כי השיטה הופכת לא רק את התאים הסרטניים לבלתי מזיקים, במדינתם החדשה התאים עשויים אפילו להיות מגויסים למאבק בסרטן.
מיקי שחם מסביר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע בטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש האיברים /רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, אורתופדיה ועוד.
פרופ 'מאג’טי מסביר: "בגלל שתאי מקרופאג הגיעו מתאי הסרטן, הם כבר נושאים עימם את האותות הכימיים שיזהו את תאי הסרטן, מה שהופך את התקפה חיסונית כנגד הסרטן לסביר יותר."
הצוות מתכנן למצוא תרופה שמפעילה את אותה תגובה כי אז תאפשר טיפול בסרטן דם.
הם מקווים כי לוקמיה פרומיילוציטית חריפה יכולה להיות מטופלת עם חומצה רטינואית, שהופכת את תאי הסרטן לתאים בוגרים שנקראים גרנולוציטים.
מיקי שחם – ימשיך לעדכן אתכם בחידושים ותגליות תאי הגזע ודם טבורי– בכלל, ורפואת חידוש האיברים /רפואה רגנרטיבית.
הטיפול שהוא דוגמא לפיתוח חדש ומלהיב בטיפול בסרטן הנקרא "טיפול בידול," המשתמש בהתמיינות תאים כדרך לנטרל תאים סרטניים. יש קבוצות רבות ברחבי העולם עובדות עכשיו על זה, אומר פרופ 'מאג’טי: "יש עניין גדול כיום בטיפולי בידול לסרטן."
מימיו הראשונים, הבעיה של התחום הפורץ ומציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית (האחד ב- 33% והשני ב- 81%), שיכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה התחדשותית / רפואה רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה