יום שישי, 27 במרץ 2015

מיקי שחם מביא חידושי ומחקרי תאי גזע: תאי גזע אנושיים הפכו לראשונה לאינסולין.

מיקי שחם מביא חידושי ומחקרי תאי גזע: תאי גזע אנושיים הפכו לראשונה לאינסולין.
במה שיכול להיות פריצת דרך משמעותית עבור טיפול בסוכרת, מדענים גילו דרך לשנות באופן דרסטי תאי גזע עובריים אנושיים, להפיכתם לתאים המייצרים אינסולין.
עודכן על ידי מיקי שחם כי המחקר פורסם באופן רשמי בכתב עת Cell.
הטכניקה החדשנית שפותחה על ידי חוקרים באוניברסיטת הרווארד, כרוכה תובנה חדשה של תהליך היווצרותם של תאי הבטא, הממוקמים בלבלב, להפריש אינסולין. על ידי גירוי גנים מסוימים בסדר מסוים, בוסטון גלוב מדווח כי מדענים הצליחו להקסים תאי גזע עובריים - ואפילו לשנות את תאי העור והפיכתם לתאי בטא.
כל התהליך ארך 15 שנים של עבודה, אבל עכשיו החוקר הראשי דאג מלטון, אומר שהצוות יכול ליצור מאה מיליון תאי בטא מאולתרים והם מקווים להשתילם לבני אדם כבר בשנים הקרובות.
מיקי שחם מציין, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע בטיפולים המטולוגיים ורפואה מחדשת /רגנרטיבית.
מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, אורתופדיה ועוד.
"התא יכול לקרוא את כמות סוכר בדם המופיע לאחר ארוחה ולאחר מכן מפריש בדיוק את הכמות הנכונה של אינסולין," מלטון אמר.
יש 29.1 מיליון אנשים בארצות הברית עם סוכרת, על פי נתונים סטטיסטיים על ידי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, 9.3% מכלל האוכלוסייה.
נכון לעכשיו, חולי סוכרת חייבים להסתמך על זריקות אינסולין כדי לשמור על יציבות רמות הסוכר בדם, תהליך שכרוך בניטור והקשבה מתמידים. כישלון לשלוט ביעילות רמות אלה יכול לגרום לחלק מהחולים להתעוור, לסבול מנזק עצבי והתקפי לב ולאבד גפיים. אם תהליך היצירה של תאי בטא של מלטון יכול להיות מיושם בהצלחה בבני אדם, זה יכול לבטל את הצורך בבדיקות קבועות כי התאים היו עושים את כל המעקב.
מיקי שחם – ימשיך לעדכן את הגולשים בחידושי תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואה מחדשת /רפואה רגנרטיבית.
כבר עכשיו יש סימנים חיוביים: התאים המושתלים עבדו בעכברים, ייצבו במהירות את רמות האינסולין שלהם.
"אנו יכולים לרפא את הסוכרת שלהם בפחות מ -10 ימים," אמר מלטון ל- NPR. "ממצא זה מספק סוג של מקור תא חסר תקדים שיכול לשמש לטיפול בהשתלת תאים בסוכרת."
יש עדיין מכשולים משמעותיים, במיוחד עבור אלה שיש להם סוכרת סוג 1, מערכת החיסון האנושית למעשה הורסת את תאי בטא המייצרים אינסולין בלבלב, הצוות של מלטון בוחן עטיפת תאים פנימיים במעטפת מגן כדי להבטיח את שלומם.
המשוכה הנוספת היא פוליטית, שכן רבים מתנגדים להתעסקות עם תאי גזע עובריים אנושיים. כתוצאה מכך, מדענים מנסים לשחזר את העבודה שלהם על סוגים אחרים של תאי גזע.
"זה נייר ציון דרך עצום. אני הייתי אומר שזה יותר גדול מגילוי האינסולין," חוזה פרופסור הוברהולצר לביו-ההנדסה באוניברסיטת אילינוי שאמר ל- NPR: "גילוי אינסולין היה חשוב ובוודאי הציל מיליוני אנשים, זה אפשר למטופלים לשרוד, אבל לא ממש לחיות חיים נורמליים. הממצא של דאג מלטון יאפשר להציע להם משהו שהייתי מכנה תרופה תפקודית."
מימיו הראשונים, הבעיה של התחום הפורץ ומציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה של איסוף דם טבורי ועל כן במספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאימים להשתלה לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית (ב- 33% וב- 81%, בהתאם לאביזר), שיכול לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואת חידוש איברים / רפואה רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה