יום ראשון, 18 בדצמבר 2011

מיקי שחם, ''בנק החיים''- דם טבורי, מביא דיווחי חדשנות רפואית מהעולם: טיפולים תאיים חדשים המשתמשים בדם טבורי

מיקי שחם, ''בנק החיים''- דם טבורי, מביא דיווחי חדשנות רפואית מהעולם: טיפולים תאיים חדשים המשתמשים בדם טבורי.
לימפוציטים-טי

עירוי של לימפוציטים מתרומה (DLI) הובאו לשימוש כדי למנוע אי ספיקת השתל ונסיגה של המחלה בתצורה של השתלת HSC.

מכיוון שתאים אלו חייבים לבוא מהתורם של השתל, DLI בדרך כלל מתקבלים מדם היקפי בעזרת איסוף דם שלם או אפרזיס.

מיקי שחם, "בנק החיים", מוסיף - מבהיר כי עם העלייה בהשתלת דם טבורי, חוקרים ייעלו שיטות של הרחבת תאי-טי של דם טבורי לשימוש פוטנציאלי בתור DLI. חוקרים לאחרונה דיווחו על התפקוד של תאי-טי של דם טבורי כדומה לזה של דם בוגר.

כמה ניסויים, כולל ניסוי לחקירת העברה מאמצת של לימפוציטים-טי מדם טבורי עבור טיפול מונע והטיפול בציטומגלווירוס וזיהומים אדנוויראליים לאחר ההשתלה, החלו לאחרונה; תוצאות של מחקרים אלו מעוררות ציפייה רבה.

תאים מסועפים

תאים מסועפים (DC) משחקים תפקיד קריטי בתגובה החיסונית בכך שהם משרתים בממשק בין המערכות החיסוניות המולדות והמסתגלות.

בתור תאים המציגים אנטיגן "מקצועי", DC מסוגלים להפעיל כמה סוגים של תאי גורם חיסוני, כולל ספקטרום של לימפוציטים (Band T Cells, NK-T Cells, NK Cells).

לפי מיקי שחם, מחברת  "בנק החיים", דם טבורי מהווה המקור היישומי הטוב ביותר, שכן תאי גזע מדם טבורי ראשוניים יותר – אינם נושאים עדיין מערכת חיסונית. עשרות מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרים כיום ומצויים בניסויים קליניים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.

רוב הניסויים הקליניים הכוללים DC השתמשו במונוציטים מדם היקפי בוגר בתור אוכלוסיית התאים ההתחלתית.
עם זאת, DC בודדו והורחבו בהצלחה מדם טבורי ועשויים להוכיח כיעילים בזירה הקלינית. שיטות של ייצור DC בעזרת דם טבורי התפתחו בשנים האחרונות; עם זאת, כמו בטיפולים חדשים אחרים שנבעו מדם טבורי, ניכר שעדיין יש הרבה מה ללמוד לגבי סוג חדש זה של תאים מסועפים.

מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות  - בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים רפואה התחדשותית רפואה מחדשת רפואה רגנרטיבית Regenerative Medicine Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.

מיקי שחם, בנק החיים, פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:

· השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.
· סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.
· טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.

לפי מיקי שחם, בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות - "בנק החיים", בלבד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה