יום שני, 15 בספטמבר 2014

מיקי שחם מביא חידושי ומחקרי תאי גזע: תאי גזע – מהשן לעיניים.

מיקי שחם מביא חידושי ומחקרי תאי גזע: תאי גזע – מהשן לעיניים.
חוקרים מאוניברסיטת ברמינגהם בבריטניה, בראשותו של ד"ר בן שבן, ד"ר וונדי ידביטר ובן מיד, גילו כי תאי גזע מבודדים מהשיניים, המכונים תאי גזע עיסה (DPSC), יכול להגן על הגנגליון ברשתית (RGCs) ממוות בעקבות פציעה ולקדם התחדשות של האקסונים שלהם לאורך עצב הראייה.
נמסר על ידי מיקי שחם כי אובדן RGC הוא הסיבה המובילה לעיוורון וקורה בגלל פציעה טראומטית או מחלות ניווניות כגון גלאוקומה.
גורמי neurotrophic (NTFS), אשר נעים לאורך האקסון של תא העצב כאותות הישרדות, בעקבות פציעה או מחלה, האספקה הולכת לאיבוד ו RGCs מת.
מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע בטיפולים המטולוגיים ורפואה מחדשת /רגנרטיבית.
מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, אורטופדיה ועוד.
מיקי שחם ימשיך לעדכן את גולשי האתר בחידושי תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואה מחדשת /רפואה רגנרטיבית.
תוספת ל RGC הפגוע של מקור חלופי של NTFS היא בעלת חשיבות עליונה להגנה עליהם מפני מוות.
המחקר דיווח על התחדשות עצבית ("תאי גזע שיניים עיסה, טיפול בתיווך אוטוקריני לרשתית") ואישר כי DPSCs באופן טבעי, מביע NTFS מרובה אשר יכול להשלים את האספקה ​​האבודה של NTF ולהגן RGCs ממוות, כמו גם לקדם התחדשות של האקסונים שלהם.
"טיפול תאי הוא אפשרות טיפול מבטיחה שמספקת מקור פוטנציאלי אינסופי של גורמי גדילה לתאי עצב פגועים", הדגיש המחבר בן מיד. הוא גם אמר כי  "ליישום קליני, השוואות עם תאי גזע אחרים, כמו גם פיתוח מנגנוני אספקה ​​בטוחים להיחקר בעתיד".
מימיו הראשונים, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאימים להשתלה לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ואביזרים, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית (ב- 33% וב- 81%, בהתאם לאביזר), שיכול לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואת חידוש איברים / רפואה רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה