יום שישי, 31 בינואר 2014

מיקי שחם Miki Shacham - - הודעה לעיתונות - חידושי ומחקרי תאי גזע: לראשונה יוצרו התאים המרפדים את כלי דם, היישומים רבים...

מיקי שחם Miki Shacham - - הודעה לעיתונות - חידושי ומחקרי תאי גזע: לראשונה יוצרו התאים המרפדים את כלי דם, היישומים רבים...
מדעני תאי גזע בהרווארד שלראשונה גידלו בהצלחה את התאים המרפדים כלי דם שנקראים תאי כלי דם אנדותליים פלוריפוטנטיים מושרים (iPSCs), חושפים פרטים חדשים על האופן שתאים אלה יפעלו.
בנוסף נמסר על ידי מיקי שחם, כי תוך שימוש בגישה ייחודית, החוקרים גרמו לבידול של סוגי תאים ספציפיים על ידי יצירת כוחות מכאניים על פני השטח של האנדותל על ידי חיקוי זרימת הדם. לדוגמא, תאים שהרגישו "זרימה" חזקה הפכו לתאים עורקים, ואילו אלה שחשו "זרימה" חלשה הפכו תאי ורידים.
" היה מרגש במיוחד לגלות שתאים אלה בעצם מגיבים לרמזים ביומכניים" אמר מנהל מחקר גיירמו גרסיה, "על ידי חשיפת תאים לזרימת אטרופון אנחנו יכולים לכוון את ההתמיינות של תאים אלה לתאים שנמצאים באזורים של מערכת הדם המושפעים ממחלות כמו טרשת עורקים." הם עובדים עכשיו על היווצרות הפלאק בעורקים תוך שימוש בתאי האנדותל של כלי דם שמקורם ב iPSC וזיהוי תרופות פוטנציאליות שעשויות למנוע את היווצרות הפלאק.
קבוצתו של גרסיה מצאה כי תאי אנדותל האנושיים iPS מציגים שלוש פונקציות קריטיות שבוצעו על ידי אנדותל בוגר שבגוף: תגובות דלקתיות, שמירת דם דולף מכלי הדם, ומניעת קרישי דם.
הובהר על ידי מיקי שחם Miki Shacham -, כי זה למעלה משני עשורים, דם טבורי מהווה את המקור המועדף לתאי גזע, שכן תאי גזע מדם טבורי הם ראשוניים יותר ואינם נושאים עדיין מערכת חיסונית. עשרות מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרים באלפי מחקרים וניסויים קליניים בשלבים השונים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. בשל היות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, הם משרתים גם את השתלות רפואת חידוש איברים דוגמת הטיפול באוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, פרקינסון, פגיעות נוירולוגיות, ראיה, שמיעה, לב, סוכרת וכיוב'.
יש עוד היבט משמעותי לגילוי - זה עלול להפחית, או אפילו לבטל את הצורך בשימוש בהפרין במהלך דיאליזה בכליות ואי ספיקת ריאות, מה שהופך את הטיפול לבטוח יותר.
נמסר למנהלי אתר זה כי מיקי שחם Miki Shacham - – מומחה לתאי גזע, שימור דם טבורי ובנקי דם טבורי, מבעלי סיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים /רפואה התחדשותית /רפואה מחדשת /רפואה רגנרטיבית /Regenerative Medicine /Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי - בפרט.
באופן מסורתי, טיפול בחולים דיאליזה עם הפרין, תרופה רבת עוצמה, המונעת את קרישת הדם המנותב במכונת הדיאליזה. בעוד הפרין הוא די יעיל במניעת קרישה, משום שהוא במידה ניכרת מדלל את הדם, הוא גם יכול לגרום לאיבוד דם, דימום פנימי, ולהפריע לתהליך הריפוי.
"תאי האנדותל iPSC מתפקדים יפה כמו משטח נוגד קרישה", אמר גרסיה, פרופסור לפתולוגיה בבית הספר לרפואה בהרווארד ובריגהאם ובית החולים לנשים. "בעתיד, אנו עשויים לקחת דגימה מהמטופל, ליצור iPSCs, ולאחר מכן לכסות את המכשיר בתאי אנדותל, כך של החולה עצמו יכול לחזור הביתה עם המכשיר ללא הצורך בהפרין."
עד כה, עם כל יתרונות תאי הגזע מדם טבורי בהשוואה למקורות האחרים, ה ב ע י ה היא ביעילות האיסוף הנמוכה של הדם הטבורי, שתוצאתה במספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאימים להשתלה בעיקר לילדים ולא למבוגרים, הממשיכים להיסמך על תרומות תאי גזע נחותים ביכולותיהם של תורמים בוגרים. מיקי שחם פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן ואת האיסוף האקטיבי - הטכנולוגיות הראשונות בעולם באמצעותן ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (ב- 81%) שיכול לשרת גם:
·  השתלות במבוגרים ולא רק בילדים.
·  סדרות השתלות של רפואת חידוש איברים, הדורשות במצטבר מספר תאים גבוה.
·  טיפול במגוון מחלות שונות במהלך החיים.

לפי מיקי שחם, בארץ, הטכנולוגיות זמינות בארץ ללקוחות בנק דם טבורי"דם טבורי", בלבד ובקרוב מתחיל שיווקה גם בעולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה