יום שישי, 24 בספטמבר 2010

מיקי שחם מביא דיווח על: שיתוק מוחין וריפוי באמצעות תאי גזע מדם טבורי


מיקי שחם מביא דיווח על: שיתוק מוחין וריפוי באמצעות תאי גזע מדם טבורי

בסריקות מוח של ילדים עם שיתוק מוחין נראה חוסר זרימת דם באזורים שונים של המוח. לתאי הגזע מחבל הטבור יש את היכולת לעזור בתיקן מערכת זו באמצעות: 1. גירוי התפתחות כלי דם חדשים באזורים שנפגעו. 2. תיקון החומר הלבן באמצעות ייצור של תאי גליה. 3. תיקון החומר האפור באמצעות גירוי של גורמי גדילה ישירה או עקיפה של יצירת תאי עצב. 4. חלוקה לתאי עצב חדשים כאשר חמצן ואספקה של חומר מזין תומכים בהם. 5. חיזוק של רקמות שרירים 6. שיפור תפקוד המערכת החיסונית. שיתוק מוחין הינו המגיב הטוב ביותר לתאי גזע מדם חבל הטבור.

לפי מיקי שחם, בעלי בנק החיים, מקרב עשרים ילדים החולים במחלה ונמצאים במעקב ל-85% היה שיפור משמעותי תוך תקופת מעקב של חמישה חודשים. אחד הסימנים הראשונים של שיפור הינו טונוס השרירים, לעתים קרובות מלווה על הגדלת אוצר המילים סוציאליזציה מוגברת, והבנה משופרת. שיתוק מוחין מגיב היטב לדם הטבורי בגלל שהתאים יכולים להפוך לתאי גליה בכדי לקדם תיקון החומר הלבן.

לפי מיקי שחם, "בנק החיים", רוב הילדים שעשו התקדמות כלשהי לאחר טיפול בתאי גזע ממשיכים עם מספר טיפולים בשנה. הם גם ימשיכו עם בריפוי בעיסוק וטיפולים בדיבור. ד"ר סטיבלוק ממליצה שלפני שהילדים יעברו טיפול עם דם טבורי או טיפול אחר הם ייבדקו על הרעלת מתכות כבדות באמצעות אתגר DMSA ,בדיקת זיהומים ובדיקת גידולים אנאירוביים. מאז שילדים ומתבגרים מגיבים לדם הטבורי אנו מרגישים שחשוב כי במגזר הפרטי והציבורי יבואו יחד בכדי לסייע לתמוך במרכזים בארה"ב עבור ילדים עם מוגבלויות, ללא קשר למעמד הכלכלי שלהם. הצעד הראשון אל המטרה, כי היא להעריך יותר בקפידה את התוצאות של ילדים מטופלים מחוץ לארצות הברית.

מיקי שחם - "בנק החיים", ימשיך לעדכן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה