יום רביעי, 8 בספטמבר 2010

מיקי שחם על הסיטוג'ן שפותח על ידו

סיטוג'ן – אתר החברה : http://www.situgen.com/


מיקי שחם - "בנק החיים", על הסיטוג'ן שפותח על ידו


סיטוג'ן הוא שם המותג של המצאה מהפכנית – שיטה המספקות פתרון לבעיה כואבת בת 22 שנים בתחום איסוף הדם הטבורי – מספר תאי הגזע הנאספים ונשמרים. פיתוח הסיטוג'ן נבע מהאחריות של בנק החיים להצטיין ולהציע את העסקה הטובה ביותר.


לפי מיקי שחם, עד כה עיקר השימוש בתאי הגזע מדם טבורי היה בהשתלות המטולוגיות בילדים בשל כמות התאים הנמוכה שנאספה. הסיטוג'ן הופך את ההשתלות לזמינות גם למבוגרים, שהם עיקר הלקוחות של השתלות תאי גזע, אך נאלצו להסתפק עד כה בהשתלת תאי גזע ממוח עצם שאיכותם פחותה.


לפי מיקי שחם, "בנק החיים", אחרי שני סבבי ניסויים קליניים הוכחה הגדלת איסוף בלמעלה מ 80% בממוצע ובשימוש המעשי בו בארץ מאז סוף 2009, עומד ממוצע הגידול על כ- 85%.


שיווק המוצר בחו"ל יחל בחודשים הקרובים משום שעד עכשיו ניתן היה לאסוף כמות דם טבורי המספיקה להשתלה המטולוגית רק בילדים עד גיל 9, נהגו הבנקים בעולם למכור את שירות השימור במסלול שנתי בלבד, כדי לא לחייב את הלקוח עבור התקופה בה לא יוכל לעשות שימוש במנה.


בארץ נמכר השירות השנתי רק על-ידי בנק החיים בנוסף לשירות ל- 20 שנים). ביתר החברות מחייבים את הלקוח מראש לתשלום עבור 20 שנים למרות שאחרי גיל 9 המנה לא תתאים להשתלה המטולוגית בשל כמות תאים מועטת.


הסיטוג'ן נושא בשורה מהפכנית ופריצת דרך עולמית בתחום בנקאות הדם הטבורי והשתלות תאי גזע. סיטוג'ן הוא מוצר ששווקיו העיקריים בחו"ל. בארץ ישווק רק ללקוחות בנק החיים. רקע - ישומי


המוסכמה הרחבה בעולם היא כי לתאי הגזע הטבוריים עליונות על פני תאי גזע שמקורם בתרומת מוח עצם, במרבית הפרמטרים הרלבאנטיים להשוואה. הפרקטיקה הישנה המיושמת מאז ומתמיד על ידי כלל בנקי הדם הטבורי בעולם לאיסוף דם טבורי הינה שיטת שקית תרומת הדם הרגילה. עקב מוגבלות השיטה, המיומנות הממוצעת מביאה להפקה של 72 מ"ל דם נטו, בלבד, עת בשליה לאחר הלידה וניתוק התינוק מחבל הטבור 150 מ"ל דם טבורי בממוצע.


הכמות הממוצעת הנאספת, מספיקה להשתלה המטולוגית למושתלים שמשקלם הממוצע כ- 30 ק"ג, בלבד (בעבר היה המשקל המקובל גדול יותר, אך עקב סיכויי ההשתלה הנמוכים, נהוג היום בעולם המשקל הנמוך יותר).


לכן, נערכו מרבית ההשתלות בעולם בילדים, בעת שהמבוגרים אשר "צורכים" את מרבית ההשתלות – נאלצו להמשיך לעשות שימוש בתאי גזע מתרומות מוח עצם, למרות נחיתותם.

רקע מדעי-רפואי

להשתלה המטולוגית של תאי גזע מספר תנאי סף: מידת התאמה מינימאלית בין התאים המושתלים לבין גוף המושתל ומספר תאי הגזע המינימאלי לכל ק"ג משקל גוף של החולה. הרף הנהוג להשתלה הוא 30 מיליון תאים לכל ק"ג משקל גוף.


באיסוף דם טבורי בשיאה הישנה הממוצע הוא מנת דם טבורי של 72 מ"ל נטו, המכילה בממוצע 0.86 מיליון תאים. על פי קריטריון זה, מנה ממוצעת בבנק הפרטי דיה להשתלה לחולה שמשקלו: 29 ק"ג, בלבד. בהתאם לעקומת הגדילה, 29 ק"ג שקולים לגיל 9 שנים בממוצע. באמצעות ערכת סיטוג'ן נאספים בממוצע 80% יותר תאים, שהם בחשבון לעיל מנה מתאימה למושתל שמשקלו כ- 65 ק"ג בממוצע (פרטנית, כבכל התפלגות נורמאלית, חלק מהמנות מתאימות למושתלים בעלי משקל גבוה הרבה יותר).



מיקי שחם -"בנק החיים", מוסר כי בארץ השימוש בסיטוג'ן אפשרי רק ללקוחות בנק דם טבורי "בנק החיים" (חברה אחות של סיטוג'ן)


הרחבה: (1) מספר התאים הנדרש לכל ק"ג של החולה, תלוי במידת ההתאמה שבינו לבין המנה. במחלות סרטן הדם, לכל דרגת אי התאמה, יש להוסיף 10 מיליון תאים לק"ג. (2) הוכח שאצל מושתלי עד 10 מיליון תאים לק"ג, התמותה הייתה 75%, בעוד במושתלי 30 מיליון תאים לק"ג לפחות, התמותה רק 30%. (3) ככל שהאיסוף מהיר יותר, יותר דם נאסף בטרם הקרישה וריכוז תאי הגזע בדם כמעט כפול (Rich hematopoietic stem/progenitor cells in human placenta tissue and placenta blood. Zhou SL.et al)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה