יום רביעי, 26 בנובמבר 2014

מיקי שחם מביא חידושי ומחקרי תאי גזע: גילוי שיטה חדשה לייצור תאי גזע עובריים.

מיקי שחם מביא חידושי ומחקרי תאי גזע: גילוי שיטה חדשה לייצור תאי גזע עובריים.
מחקר חדש, שפורסם היום בכתב העת APPLIED MATERIALS, מצא שיטה חדשה לגדל תאי גזע עובריים אנושיים, שאינה מסתמכת על תמיכה בתאי אדם או בעלי חיים.
נמסר על ידי מיקי שחם כי באופן מסורתי, תאי גזע אלה מעובדים בעזרת חלבונים מבעלי חיים, ששולל את שימוש בטיפול בבני האדם בשל סיכוני זיהום עם פתוגנים שיכולים להעביר מחלות לחולים.
צוות של מדענים באוניברסיטת סארי בשיתוף פעולה עם פרופ' פיטר דונובן מאוניברסיטת קליפורניה, פיתח פיגום של צינורות פחמן שעליו ניתן לגדל תאי גזע אנושיים למגוון רחב של רקמות.
מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע בטיפולים המטולוגיים ורפואה מחדשת /רגנרטיבית.
מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, אורתופדיה ועוד.
אבני הבניין החדש אלה מחקים את פני השטח של תאי התמיכה הטבעיים של הגוף ופועלים כפיגומים לגדילת תאי גזע.
תאים שהסתמכו בעבר על תאים חיצוניים, יכולים עכשיו להיות מגודלים בבטחה במעבדה וסוללים את הדרך לצעדים מהפכניים בהחלפת רקמה לאחר פציעה או מחלה.
מיקי שחם – ימשיך לעדכן את גולשי האתר בחידושי תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואה מחדשת /רפואה רגנרטיבית.
ד"ר אלן דלטון, מרצה בכיר מהמחלקה לפיזיקה באוניברסיטת סארי אמר: "בעוד בצינורות פחמן נעשה שימוש במחקר בתאי גזע אנושי בעבר ללא הצלחה, יש לפיגומי תאי גזע סינטטיים את הפוטנציאל לשנות את חייהם של אלפים אנשים, הסובלים ממחלות כמו פרקינסון, סוכרת ומחלות לב, כמו גם אובדן ראייה ושמיעה.
זה יכול להוביל לטיפולי השתלה זולים יותר ויכול יום אחד לאפשר לנו לייצר איברים אנושיים ללא הצורך בתורמים."
מימיו הראשונים, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאימים להשתלה לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ואביזרים, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית (ב- 33% וב- 81%, בהתאם לאביזר), שיכול לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואת חידוש איברים / רפואה רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.

4 תגובות:

  1. איפה הכסף שגנבת מכל לקוהות ביוקורד?

    השבמחק
  2. http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000911334

    השבמחק
  3. שנה אחרי הקריסה, נפגעי ביוקרד לבד במערכה

    הורים ששילמו אלפי שקלים לבנק הדם הטבורי לשם בריאות ילדיהם זועמים: "אתה מגיע לחוסר אונים מול הגוזל שלך. החיים הפכו למרים ולשחורים, זה כואב

    השבמחק
  4. כמה אבסורדי יכול להיות מחזה של קבוצת הורים, המחפשת בדאגה אחר מקפיא שהועבר ללא ידיעתם מבניין משרדים ברמת החייל בתל אביב, ובו מאות מנות של דם טבורי יקר ערך של ילדיהם? אבסורדי ככל שיהיה, זאת הייתה בשבועות האחרונים המציאות של הורים נפגעי בנק הדם הטבורי ביוקורד, שקרס לפני יותר משנה. תחושת חוסר האונים מוכרת היטב להורים הללו, אבל לאפיזודה שכזו, כך נראה, הם לא ציפו.

    השבמחק