יום רביעי, 30 ביולי 2014

מיקי שחם מביא חידושי ומחקרי תאי גזע: טיפול תאי גזע בגלי הלם – מהר יותר, חזק יותר, כואב פחות, זול יותר

מיקי שחם מביא חידושי ומחקרי תאי גזע: טיפול תאי גזע בגלי הלם – מהר יותר, חזק יותר, כואב פחות, זול יותר
לרגל הקונגרס של האגודה הבינלאומית לרפואת גלי הלם טיפול (ISMST) בממצאים האחרונים במחקר הבינלאומי, חוקרים מראים כי טיפול בגל הלם רפואי מגרה את האורגניזם לייצר יותר תאי גזע כדי לשמש בתהליך הריפוי העצמי. "בתורו, זה מוביל לריפוי המוצלח של פצעים שאחרת לא ירפאו או ידרשו ניתוחים מתוחכמים כדי להרפא", מסביר ריינר מיטרמאייר, ראש מחלקת ריפוי פצעים במכון לטראומה ניסיונית וקלינית.
נמסר גם על ידי מיקי שחם, כי טיפול גלי הלם הראה תוצאות מרשימות בריפוי עצמות ופצעים. זה עוזר בטיפול במקרי טראומה קשה, תוך שימוש בנהלים שאינם פולשנית. פצעים איטיים וריפוי קשה כגון כיב ברגל הסוכרתי, האחראית לכשני שלישים מכלל הקטיעות, יכולים להיות תחת שליטה בתוך תקופה קצרה. יתר על כן, טיפול בגל הלם משמש לטיפול בדלקת מפרקים ניוונית, צלוליט ומצבים רפואיים אחרים על בסיס הצלחה.
עם זאת, יש עוד: גלי הלם גם מעוררים את ההתגייסות של תאי הגזע כדי לעבור למיקום הספציפי בו הם נדרשים ושבו הם הופכים לסוג התא הנדרש לסיוע בתהליך הריפוי. "מחקרים מדעיים מקיפים שבסופו של דבר הוכיחו את מה שנצפה כבר בטיפול באלף חולים", אומר מיטרמאייר.
ליזום את היווצרותם של כלי דם חדשים לצמוח לתוך הרקמה, ולגרום להיווצרות של רקמה חדשה, ולכן, תהליך הריפוי - זרימת דם חדשה לשריר הלב, הצמיחה של רקמת עצם חדשה והצמיחה של עור חדש מעל פצעים. "זה יהיה בטוח להניח שיהיה מחקר רב בתאי גזע קונבנציונליים בתוך חמישה עד 10 השנים הקרובות", מיטרמאייר משוכנע.
הובהר על ידי מיקי שחם, כי זה שנים, דם טבורי מהווה את המקור היחידי והמועדף בטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש האיברים, שכן תאי גזע מדם טבורי הם ראשוניים יותר ואינם נושאים עדיין מערכת חיסונית. מאות מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרים באלפי מחקרים וניסויים קליניים בשלבים השונים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. בשל היות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים השונים של תאי הגוף, הם משרתים גם את השתלות רפואת חידוש האיברים דוגמת הטיפול באוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, פרקינסון, פגיעות נוירולוגיות, ראיה, שמיעה, לב, סוכרת וכיוב'.
גלי הלם נמצאים יעילים כמו ניתוח. פשוט, זול יותר וכואב פחות.
נמסר לאתר כי מיקי שחם – המומחה לתאי גזע, שימור דם טבורי ובנקי דם טבורי, ימשיך לעדכן את גולשי האתר בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים /רפואה התחדשותית /רפואה מחדשת /רפואה רגנרטיבית /Regenerative Medicine /Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי- בפרט.
מחקרים שפורסמו לאחרונה מתעדים שהזעזועים מוצלחים כמו שיטות ניתוחיות לטיפול בשברים בעצמות. עם זאת, סוג זה של טיפול עדיף על ניתוח במונחים של שיקום: "חולים שקיבלו טיפול בגל הלם הראו באופן משמעותי פחות סיבוכים ופחות חמורים", אומר מרקוס גלייץ, מנתח אורתופדי והמזכיר הכללי של ISMST.
וולפגנג שיידן, ראש מחלקת גלי הלם ב AUVA מחלקת הטראומה במרכז מיידלינג מוסיף: "החולים יתאוששו מהר יותר ומשתקמים מהר יותר, זה הרבה פחות כואב עבור החולים והם חוזרים לחייהם הנורמאליים במהירות רבה יותר."
עד כה, עם כל יתרונות תאי הגזע מדם טבורי בהשוואה למקורות האחרים, לא הכל טוב, ה ב ע י ה של התחום מציל החיים היא ביעילות האיסוף הנמוכה של דם טבורי, המביא למספר מוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאימים להשתלה בעיקר לילדים ולא למבוגרים שהם מרבית החולים והממשיכים להיסמך על תרומות תאי גזע פחותים ביכולותיהם של תורמים בוגרים. המצב מצוי בשינוי בימים אלה, מיקי שחם פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן- הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (ב- 81%) שיכול לשרת גם:
·  השתלות במבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.
·  סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות במצטבר מספר תאים גבוה.
·  טיפול במגוון מחלות שונות במהלך החיים.

לפי מיקי שחם, בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק דם טבורי "דם טבורי", בלבד ובקרוב מתחיל שיווקה גם בעולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה