יום ראשון, 10 ביוני 2012

מיקי שחם, ''בנק החיים''- דם טבורי, מביא לקט חדשות תאי הגזע מהעולם – חלק 2


מיקי שחם, ''בנק החיים''- דם טבורי, מביא לקט חדשות תאי הגזע מהעולם – חלק 2
·                     זריקה של תאי גזע צעירים גרמה לעכברים עם הזדקנות מהירה לחיות יותר ויותר בריא, כך על פי הצוות של פיט
תאריך: ינואר 3, 2012
פיטסבורג – עכברים אשר תוכננו להזדקן מהר מדי נראו כאילו שתו ממעיין הנעורים לאחר שמדענים מאו' פיטסבורג הזריקו להם תאים דמויי תאי גזע אשר הופקו מהשרירים שחיות צעירות ובריאות.
מיקי שחם,  בנק החיים, מבהיר כי במקום להפוך לרכים ולמות מוקדם כפי שקרה לעכברים הלא מטופלים, חיות אשר קיבלו את הטיפול היו בריאות יותר וחיו פי 2-3 יותר מהצפוי, לפי הממצאים אשר פורסמו בגליון ה-3 לינואר של Nature Communicationדature Communicationsן ה-3 לינואר של רים הלא מטופלים, חיות אשר קיבלו את הטיפול היו בריאות יותר וחיו פי 2-3 יותר מהצפוי, לפי הממו
·                     סטמסלס בע"מ סיימה את ההרשמה לקבוצה הראשונה בניסוי מהפכני
תאריך: דצמבר 15, 2011
ניוארק קליפורניה – סטמסלס בע"מ הודיעה היום שהקבוצה הראשונה של ניסוי שלב 1 /2 של הניסויים הקליניים בפגיעות שדרתיות כרוניות קיבלו השתלות עם תאי הגזע הנויראליים של החברה.
ניסוי קליני מהפכני זה הוא בעל מערך ייחודי, בו הפציינטים עם חומרה הולכת וגדלה יטופלו בשלוש קבוצות אחת אחרי השנייה. הקבוצה הראשונה של הפציינטים כולם בעלי פגיעות שדרתיות אשר מסווגות כ-AIS A, הרמה הגבוהה ביותר אשר זוהתה על ידי ארגון AIS.
·                     תרופה ל-HIV מונעת דחייה של שתל תאי גזע , כך עולה ממחקר של פן
תאריך: דצמבר 13, 2011
נראה שתרופה ל-HIV אשר מכוונת מחדש את התנועה של תאי מערכת החיסות על מנת להוריד את הסיבוכים המסוכנים של מחלה בעקבות דחיית השתלים (GvHD) בחולי סרטן הדם בעקבות השתלה של תאי גזע אלוגניים (ASCT), על פי מחקר חדש של בית הספר לרפואה של או' פנסילבניה אשר תוצג היום בפגישה השנתית ה-53 של הארגון הלאומי להמטולוגיה.
לפי מיקי שחם, מחברת בנק החיים, דם טבורי מהווה המקור היישומי הטוב ביותר, שכן תאי גזע מדם טבורי ראשוניים יותר – אינם נושאים עדיין מערכת חיסונית. עשרות מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרים כיום ומצויים בניסויים קליניים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.
הטיפול הסטנדרטי מדכא את מערכת החיסון, ומוריד אבל לא מחסל את הסיכון לפיתוח הבעייה.
בניסוי הנוכחי, הטיפול עם התרופה ל-HIV מרווירוק הורידה באופן דרמטי את המקרים של הדחייה, בלי לפגוע במערכת החיסון באופן שהופך את החולים לפגיעים.
·                     מחקר מוצא שתאי iPS דומים לתאי גזע עובריים במידול מחלות אנושיות
תאריך: דצמבר 12, 2011
חוקרים מבית הספר לרפואה של או' סטנפורד הראה שתאי iPS אשר נראים כאלטרנטיבה לתאי גזע עובריים אנושיים, יכולים להראות את הדפקטים המגדירים של מחלה גנטית – במקרה זה, סינדרום מרפן – טוב באותה המידה כמו תאי גזע עובריים.
אימפליקציה מיידית היא שתאי iPS יכולים לשמש על מנת לבחור את האספקטים המולקולאריים של מרפן על בסיס אישי. תאי גזע עובריים, מצד שני, לא יכולים לעשות כן כיוון שהתוכן הגנטי שלהם הוא כמו של התורם , לא של החולה.
הוכחת קונספט זו של היעילות של תאי גזע פלוריפוטנטים מושרים היא גם בעלת סיגניפיקנטיות גלובלית יותר, שכן היא מקדמת את האמינות של גישה קיימת שעומדת בסימן שאלה: הרעיות של שימוש בתאי iPS במידול טווח רחב של מחלות אנושיות.
תאים אלו, שלא כמו ESC קלים להשגה מכל תורם ובעלי רקע גנטי זהה לחולה ממנו הם נלקחו. כמו כן, הם אינם עומדים במחלוקת מוסרית שקשורה בצורך להרוס עוברים.
מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות - בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.
מיקי שחם,  בנק החיים, פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:
·  השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.
·  סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.
·  טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.
לפי מיקי שחם, בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות  בנק החיים, בלבד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה