יום שלישי, 16 במרץ 2010

מיקי שחם: דם טבורי יכול להיות תקוותם של ילודים הסובלים מBPD

מיקי שחם: דם טבורי יכול להיות תקוותם של ילודים הסובלים מBPD

לפי מיקי שחם, "בנק החיים": תאי גזע מדם טבורי יכולים להפחית את הנזק וההתלקחות הדלקתית הנוצרת על-ידי bronchopulmonary dysplasia מחלת ריאות כרונית המשפיעה על תינוקות שנולדו טרם זמנם הזקוקים לטיפולי חמצן. הממצאים מגיעים ממחקר שתוצאותיו התפרסמו בעיתון Cell Transplantation. על פי עורכי המחקר ובראשם פרופ' Yilin Cao מסין, השפיע השימוש בתאי דם טבורי לחיוב על הצורך בהקטנת נזקי הגדילה, מוות של תאים וסימני התלקחות המשויכים למחלה.

לפי מיקי שחם, בעלי בנק החיים, המומחים טוענים שהשפעת תאי דם טבורי על הקטנת נזקי הגדילה נובעת מפעילות אנטי-דלקתית שהתקיימה באותם תאים. מחקר נוסף באותו תחום גם הראה שחלק מהתאים התפתח לתאי-ריאה אפיתליים. BPD היא אחת מהמחלות הכרוניות בשכיחות בילדים. לרוע המזל, קיים מספר מועט של טיפולים. התגלית מספקת תקווה אפוא לאלפי תינוקות שנולדו טרם זמנם הסובלים מהמחלה.

לפי מיקי שחם, "בנק החיים", אם חושבים על כך שאיסוף דם טבורי מתינוק בזמן הלידה יכול להגן עליו דקות אחר-כך ממחלת ריאות כרונית, מובן שמדובר בתגלית העתידה לשנות לטובה את חייהם של רבים. זאת במקום הטיפול הממושך בחמצן הדורש היצמדות ממושכת של הילוד למערכות הנשמה על נזקיה הנלווים המגיעים גם ללב ומערכת כלי הדם והמוח.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה