יום רביעי, 23 בספטמבר 2009

מיקי שחם על תפיסות מוטעות המעוררות דאגה לגבי שימור דם טבורי

מיקי שחם על תפיסות מוטעות המעוררות דאגה לגבי שימור דם טבורי


שימור דם טבורי היא טכנולוגיה חדשה יחסית בשימוש מדע הרפואה. הכוונה - להשתמש בדם שהוצא מחבל הטבור והשלייה לטיפול במחלות רבות. הטכנולוגיה החדשה הזו הציתה דאגה בקרב רבים הודות לתפיסות מוטעות לגבי בנק דם טבורי. לפי מיקי שחם, ביוקורד בע"מ - "בנק החיים", המחקרים האחרונים בתאים מדם טבורי מצביעים על דרכים חדשות בטיפול במחלות ממאירות כמו סוגי סרטן שונים ועדיין, כמה תפיסות מוטעות מצליחות לעוור את הציבור מלראות את התועלת שבשימור התאים הללו. לכן יש צורך בהתוויית קו ברור שיבדיל בין תפיסות מוטעות ועובדות בכל מה שנוגע לשימור.


לידה במשפחה יכולה לעזור לכם לשמר משאבים מצילי חיים לטובת התינוק והמשפחה. תאי הגזע מדם תבורי הללו יכולים לעזור בריפוי כ75 מחלות קטלניות הקשורות בתאי הדם ובמערכת החיסונית, שלאחרונה הראו יעילות בטיפול גם במחלות לב, סוכרת, סוגי סרטן ועוד. לפני שנתגלתה התועלת, חבל הטבור של התינוק היה נזרק.


עכשיו אוספים את התאים הללו ומאכסנים אותם. כמה רעיונות מטעים מונעים הורים מלשקול שימור דם טבורי , מה שגורם למיעוט באיסוף משאבים חיוניים ותאים להשתלות במידה ויידרשו. תפיסות מוטעות לגבי אכסון דם טבורי:



  • רופאים אינם מטפלים בילדים בתאי הגזע של עצמם, משום שהם יכולים להכיל מחלות.

ההיפך, השתלות עצמיות של תאי גזע הראו כמה יתרונות כולל סיכון נמוך יותר בדחיית השתל שהוא אחד הגורמים הראשיים למוות אצל חולים שעברו השתלה. אם למשפחה אין היסטוריה של סרטן, אז הצאצאים שלה לא באמת יצטרכו תאי גזע.


העובדות הן שיש כמה סוגי סרטן שמספר החולים בהם, בעיקר צעירים, גדל במהירות מדאיגה וללא קשר להיסטוריה רפואית משפחתית. שימור דם טבורי משמש כאמצעי הגנה נוסף לילדים במשפחה.



  • אם בנקים ציבוריים מספקים את התאים כשצריך אותם, אין צורך בשימור פרטי. פה לא מדובר רק על זמינות כמותית. בזמן השתלה, נדרשת גם התאמה גנטית.

לפי מיקי שחם, ביוקורד בע"מ - "בנק החיים", אם תתרמו את הדם הטבורי של תינוקכם, תגדילו את מאגר ההתאמות, מה שיעזור בכל מקרה. אם תשמרו אותו באופן פרטי אתם מגדילים את מאגר ההתאמות של תאים מצילי חיים בתוך המשפחה. תאי גזע מדם טבורי בוגרים פחות ויש להם חמישים אחוז יותר סיכוי להתאמה, כך שהסיכוי של המשפחה להעניק בטחון לחבריה משתפר עוד יותר.


איסוף דם טבורי יכול להכאיב לתינוק שזה עתה נולד ואפילו יכול לגרום למחסור בדם. זו טעות. איסוף דם טבורי לא יכול להזיק לתינוק בשום דרך. הוא נאסף מהשלייה רק אחרי שהתינוק מנותק מאמו. לא האם ולא התינוק יכולים להרגיש את הדם המנוקז מתוך השלייה וחבל הטבור.



  • בנקים לשימור דם טבורי כפי ביוקורד, מקבלים כל סוג של דם מתורמים ומערבבים את כל המנות יחד, מה שיכול לגרום לזיהומים. לא כל מנות הדם נמצאות כשירות לאכסון בשל היסטוריה רפואית, גם של האם וההיריון, כמות לא מתאימה באיסוף וזיהומים. גם אם הורים מסכימים לתרום או מחליטים לשמר בבנק פרטי, הדם יצטרך לעבור סדרת בדיקות כדי לוודא שהוא אכן מתאים לאכסון.

לפי מיקי שחם, יש עוד תפיסות מוטעות לגבי שימור דם טבורי. אם אתם מתכוונים לשמר דם טבורי בבנק פרטי או לתרום ועדיין יש לכם חששות, דאגות ושאלות, אשמח לעמוד לשירותכם. אף אחד לא יכול להבטיח חיסון מלא מכל מחלה קטלנית קיימת, אבל שימור דם טבורי בהחלט יכול לתת לנו בטחון גדול יותר ביכולת לסייע לקרובינו היקרים לנו.


מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות ביוקורד בע”מ - בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים רפואה התחדשותית רפואה מחדשת רפואה רגנרטיבית Regenerative Medicine Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.


מיקי שחם פיתח את טכנולוגיית סיטוג'ן (חברה אחות של ביוקורד בע”מ - בנק החיים), היא היחידה באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע טבוריים גבוה שיכול לשרת גם:


• השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום
• סדרות השתלות של הרפואה ההתחדשותית, הדורשות מספר תאים גבוה מאוד
• טיפול במספר מחלות שונות


בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות ביוקורד בע”מ - בנק החיים בלבד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה