יום שישי, 19 בפברואר 2016

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם טבורי: יש חדש במעבר מתאי הגזע לתא הסופי.
רעלת הריון היא מחלה המשפיעה על 5-8% מכלל ההריונות באמריקה. סיבוכים ממחלה זו יכול להוביל לניתוח קיסרי בחירום כדי להציל את חייהם של התינוקות והאימהות. מדענים מאמינים שרעלת הריון נגרמת על ידי מספר גורמים, כולל שליות רדודות קשר מספיק עם כלי הדם האימהיים.
נמסר לנו על ידי מיקי שחם כי חוקרים מאוניברסיטת מיזורי, במאמץ לגדל תאי שליה על מנת ללמוד טוב יותר את הסיבות לרעלת הריון , גילה צורה לא ידועה בעבר של תאי גזע עובריים אנושיים.
פרופ' מיכאל רוברטס ועמיתיו, אומרים שתאי גזע חדשים אלה יכולים לעזור למחקר של רעלת הריון ומספר אזורים אחרים בתהליך הרבייה האנושי.
"תאים חדשים אלה שאנו קוראים להם חלבון מוךפו גנטי בעצם (BMP) - , הם הרבה יותר חזקים וקלים למניפולציות מאשר תאי גזע עובריים סטנדרטיים," אמר רוברטס. "תאיBMP  מייצגים שלב מעבר של בהתפתחות של תאי גזע עובריים. אנחנו יכולים להשתמש בתאי הגזע החדשים למחקר עתידי כדי להבין טוב יותר כיצד הם עוברים מאורגן ומה גורם למחלות כמו רעלת הריון ובעיות טרום לידתיות אחרות. "
מיקי שחם מסביר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע בטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש האיברים /רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, אורתופדיה ועוד.
תאי גזע עובריים הם פלוריפוטנטיים, כלומר הם יכולים להתפתח למספר סוגים שונים של תאים כגון תאי שריר, תאי עצם, תאי עור, וכו'. במחקר של רוברטס וחבריו הם מנסים לגדל תאי שליה מתאי גזע עובריים על ידי הוספת חומר הנקרא BMP-4 לתקופה קצרה ממה שנעשה בעבר. הם גם הוסיפו שתי תרופות אחרות שבאופן זמני מעכבות תהליכים ביוכימיים עיקריים הקשורים לתאי הגזע.
במקום להרכיב תאי שליה, תאי הגזע גדלו לתוך מה שהיה בעבר מדינה בלתי נצפית, המכונים על ידי מדעני MU כ" BMP דרוך "תאי גזע. הם מצאו תאים אלה להיות הרבה יותר קלים לעבוד עם בסביבת מעבדה מתאי גזע מסורתיים משום שהם קלים יותר לגדול ויותר אחידים, כלומר שכל התאים בתרבות הם די דומים זה לזה בדרך שהם מבטאים מידע גנטי.
מיקי שחם – ימשיך לעדכן אתכם בחידושים ותגליות תאי הגזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש האיברים /רפואה רגנרטיבית.
"בעבר, המחשבה המקובלת הייתה שתאי גזע עובריים עוברים ישר מתאי גזע למוצרי הקצה שלהם," אמר רוברטס. "המצב החדש שמצאנו גרם לנו להבין שתאי גזע עובריים קיימים במספר במצבי מעבר שונים. זה צריך לפתוח את הדלת למחקר יותר יעיל בעתיד. הם קלים יותר לתמרון מאחר שהם כבר נמצאים במעבר מתקדם לפני השינוי הסופי לתאי שליה, תאי עור או כל סוג אחר של תא המרכיב את גוף האדם. "
מימיו הראשונים, הבעיה של התחום הפורץ ומציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית (האחד ב- 33% והשני ב- 81%), שיכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה התחדשותית / רפואה רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה