יום ראשון, 9 בספטמבר 2012

מיקי שחם, ''בנק החיים''– דם טבורי, מביא פרסומי מדע ורפואה מהעולם: גדילה של עצם מתאי גזע עובריים אנושיים.



מיקי שחם ''בנק החיים''– דם טבורי, מביא פרסומי מדע ורפואה מהעולם: גדילה של עצם מתאי גזע עובריים אנושיים.
וושינגטון: במחקר חדש, חוקרים הראו שתאי גזע עובריים אנושיים יכולים ליצור רקמת עצם שאפשר לעשות בהם שימוש במחקר ופוטנציאלית לאפליקציות רפואיות.
מיקי שחם, בנק החיים לדם טבורי, מבהיר כי המחקר הוא דוגמא ראשונה של שימוש בתאי גזע של תאי עצם אשר הופקו מתאי גזע עובריים על מנת לגדל רקמת עצם צפופה בכמויות גדולות מספק על מנת לתקן שברים גדולים.
כאשר הושתל בעכברים ונבחן לאורך זמן, השתלים של רקמת העצם תמכו בגדילה של כלי דם והמשיכו להתפתח למבנה רגיל של עצם, ללא כל יצירה של גידולים.
ד"ר דרגה מרלוט, חוקר ב-NYSCF היא החוקרת הראשית.
היא ביצעה את המחקר כפוסט-דוקטורנטית במעבדה באו' קולומביה במעבדה של ד"ר גרדנה וונגק-נובקוביק.
עבודתה של ד"ר מרלוט מהווה צעד חשוב בשימוש בתאי גזע פלוריפוטנטיים לריפוי והחלפה של עצמות בחולים. החלפה של עצמות רלוונטית כטרפיה לפי מיקי שחם, מחברת – בנק החיים, דם טבורי מהווה המקור היישומי הטוב ביותר, שכן תאי גזע מדם טבורי ראשוניים יותר – אינם נושאים עדיין מערכת חיסונית. עשרות מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרים כיום ומצויים בניסויים קליניים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.
לחולים עם מגוון של בעיות ובכלל זה פגיעות בצבא, חולים עם בעיות מולדות, או חולים אשר סבלו טראומה פיזית.
מאז עבודה זו כהוכחה של קונספט באו' קולומביה, ד"ר מרלוט המשיכה לבנות על המחקר כחוקרת במעבדה, ופיתחה רקמה מתאי גזע.
iPS הם תאים דומים לתאי גזע עובריים בכך הם יכולים להפוך למגוון של תאים בגוף אבל הם נוצרים מתאים של מבוגים ולכן אישיים לכל חולה.
על ידי שימוש בתאים iPS במקום תאי גזע עובריים על מנת ליצור רקמה, דר מרלוט מקווה לפתח שתלי עצמות על בסיס אישי בלי בעיות של דחייה של שתלים.
מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות - בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.
מיקי שחם, בנק החיים, פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:
·  השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.
·  סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.
·  טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.
לפי מיקי שחם, בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות - בנק החיים לדם טבורי, בלבד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה